ایرنا در مردادماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مراکز تابعه آن در ادامه فعالیت های خبری و رسانه ای خود با دعوت از صاحبنظران و مسئولان دغدغه های مردم را با نگاهی کارشناسانه واکاوی کرده است.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، ایرنا و مراکز تابعه آن در کنار وظیفه ذاتی و رسانه ای خود مبنی بر دعوت از کارشناسان و واکاوی مسائل روز جامعه، در واپسین روزهای نزدیک به ۱۷ مردادماه (روز خبرنگار) میزبان مسئولان و کارشناسانی بود که با حضور در دفاتر و نمایندگی های ایرنا چنین روزی را به خبرنگاران ایرنا تبریک گفته و پای صحبت های آن ها نشستند.

گزیده ای از حضور مسئولان در نمایندگی های ایرنا به مناسبت روز خبرنگار با عنوان "میهمانان مراکز و دفاتر استانی ایرنا در روز خبرنگار" در تارنمای روابط عمومی منتشر شد. 

تا کنون سه شماره از مشروح بازدید و میزگردهای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مراکز تابعه در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیرماه در خروجی روابط عمومی ایرنا منتشر شد.

آنچه در ذیل می آید مشروحی از میزگردها، بازدید و گفت وگو با میهمانان ایرنا در سازمان مرکزی، مراکز و دفاتر استانی در مرداد سال ۱۴۰۳ است:

ایرنا در مردادماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

اداره کل پژوهش و بررسی های خبری ایرنا در چهار گزارش پژوهشی و در قالب یک میزگرد تحلیلی، عملکرد مراکز نظرسنجی را بررسی کرد و در ادامه این رویکرد، عملکرد مراکز داده‌کاوی را نیز مورد تحلیل قرار داد .براین اساس در ادامه میزگردهای تحلیلی با دعوت از «حمیدرضا کشاورز» مدیرعامل شرکت لایف‌وب و «امیرحسین عسگری» مدیرعامل شرکت دیتاک در بخش اول رویکرد و عملکرد مراکز داده‌کاوی را واکاوی کرد.

در بخش دوم این میزگرد با عنوان "نظرسنجی یا داده‌کاوی؛ کدامیک افکار عمومی در انتخابات را بهتر منعکس کردند؟" کارشناسان، ارتباط مقابل داده‌کاوی و نظرسنجی و همچنین نقش این دو ابزار در تعیین و رصد افکارعمومی را تحلیل کردند.

"کدام افراد یا نهادهای سیاسی اجتماعی، مرجعیت مجازی انتخابات ۱۴۰۳ را برعهده داشتند؟" عنوان بخش سوم این میزگرد که مرجعیت مجازی در انتخابات و همچنین چگونگی تحلیل و رصد بسترهای مختلف داخلی و خارجی برای تحلیل نهایی افکارعمومی را مورد بررسی قرار داد.

کارشناسان در بخش چهارم و پایانی این میزگرد به بررسی این پرسش پرداختند که "ایتا، توئیتر، اینستاگرام و تلگرام، کدامیک بهتر افکارعمومی را در انتخابات منعکس کردند؟"

این اداره کل همچنین در نشستی با حضور «سهیل مظلوم» عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و از اعضای کارگروه انتخاب کاندیداهای وزارت ارتباطات و «ابوالقاسم رجبی» کارشناس فناوری اطلاعات به بررسی مسائل و چالش‌های وزارت ارتباطات دولت چهاردهم پرداخت.

در بخش اول این میزگرد به ضرورت شفاف شدن جایگاه شرکت زیرساخت و مسئولیت‌های آن در شبکه ارتباطی کشور، سهام عامی شدن شرکت ارتباطات زیرساخت و فروش آن در بورس اشاره شد.

همچنین کارشناسان به تغییر رویکرد در وزارت ارتباطات در زمینه توسعه اینترنت که باید حامی بخش خصوصی باشد و نه رقیب اشاره کردند با این توضیح ضرورت دارد اینترنت به اپراتورها سپرده شود و از انحصار دولت خارج شود.

بخش دوم و پایانی این میزگرد به موضوع فیلترینگ پرداخته شد، اینکه چه سازمان یا وزارتخانه ای صلاحیت فیلترینگ را دارد، کارشناسان معقتد بودند که قدرت رسمی وزارت ارتباطات در بحث فیلترینگ مانند وزارت ارشاد است با این تفاوت که وزارت ارتباطات صلاحیت کارشناسی و فنی دارد.

متن کامل بخش اول میزگرد چالش‌های وزارت ارتباطات دولت چهاردهم با عنوان "پیشنهاد کارشناسی به وزیر جدید ارتباطات: شرکت زیرساخت در بورس فروخته شود" و بخش دوم این میزگرد با عنوان "سیاست کنونی فیلترینگ به زیان کشور است" در تارنمای ایرنا قابل مشاهده است.

میهمانان مراکز و دفاتر استانی ایرنا در مردادماه ۱۴۰۳ 

ایرنا در مردادماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

نمایندگی ایرنا در فارس با دعوت از «عبدالرحیم خداجو» مدیرکل ورزش و جوانان علت ورزشکار نداشتن این استان در المپیک ۲۰۲۴ را آسیب شناسی کرد.

«طالب یاسمی» رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان لرستان و سرپرست امور شعب بانک ملی با حضور در نمایندگی ایرنا در لرستان نسبت به نبود حساب صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ در استان انتقاد کرده و راه‌حل هایی پیشنهاد کرد.

«مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در دیدار با رییس و خبرنگاران ایرنای هرمزگان، ایرنا را الگوی عمل به رهنمود رهبری در امیدآفرینی دانست. 

نمایندگی ایرنا اصفهان نیزچندی پیش میزبان «محمدعلی صلواتی» معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان بود که این مسئول اقدامات انجام شده برای اعزام زائران کربلا را تشریح کرد. 

«محمد بامدادی» فرماندار شهرستان جلفا نیز از میهمانان ایرنا تبریز نیز به وضعیت فعلی مسیر ریلی جلفا - نخجوان پرداخت و خواستار گسترش این مسیر همزمان با طرح جاده جلفا- کلاله شد. «اورجعلی علیزاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز از دیگر میهمانان این نمایندگی به اقدامات انجام شده برای زائران اربعین پرداخت. «وحید مجیدی» مدیرکل بیمه سلامت نیز در مورد اقدامات انجام شده در مورد بیماران خاص صحبت کرد. حجت الاسلام «محمود حسینی» مدیرکل تبلیغات اسلامی، «تراب محمدی» سرپرست استانداری، «علی جعفری آذر» مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و «اکبر فرج‌نیا» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و «میرعلی آقاسیدی» رئیس هیات کوهنوردی از دیگر میهمانان این نمایندگی بود.

«فیروز اسوار» از کاریکاتوریست‌های اردبیلی نیز با حضور در ایرنا اردبیل ۳۱ اثر خود را با موضوع غزه و اسرائیل خون آشام به نمایش گذاشت. «حسام رسولی» رئیس جهاد دانشگاهی استان از دیگر میهمانان این نمایندگی از ارائه تسهیلات کم‌بهره به کسب و کارهای خرد و خانگی خبر داد. «حاتم طهماس‌پور» مدیرکل امور عشایری، «رئوف موسوی» معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار «سیدشاهین اسمعلی» فرمانده مرزبانی، «داریوش سرخانی مقدم» مدیرکل امور مالیاتی استان و «حامد رضایی» مدیرکل بهزیستی از دیگر میهمانان این نمایندگی بودند.

نمایندگی ایرنا در گیلان نیز میزبان«محمدحسین هوشنگی» مدیر کل پست استان بود که به تشریح آمار توزیع گذرنامه های زیارتی در استان پرداخت. «رسول شمشادی» رئیس دانشگاه ملی مهارت نیز از دیگر میمانان این نمایندگی بود.

ایرنا در مردادماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

«مسعود نجفی» شهردار گرمدره کرج نیز چندی پیش میزبان نمایندگی ایرنا البرز بود و به پروژه های جدید فرهنگی ، رفاهی ، ورزشی، عمرانی و زیر بنایی در این استان اشاره کرد. «مسعود محمدی» رییس شورای اسلامی شهر کرج نیز از دیگر میهمانان این نمایندگی بود.

«حسن الوند» معاون اجتماعی مرزبانی  از میهمانان نمایندگی ایرنا گلستان از امنیت کامل و پایدار در مرزهای این استان خبر داد. «وحید خیرآبادی» سرپرست پارک ملی گلستان و «حمید سلامتی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز از دیگر میهمانان این نمایندگی بودند.

اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان رئیس جمهور نیز با حضور در نمایندگی ایرنا کیش اعلام کردند که ایرنا نقش بسزایی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشته است.

«مصطفی فخرآبادی» مدیرکل دامپزشکی هرمزگان ضمن دیدار و گفت گو با رئیس و کارکنان نمایندگی ایرنا هرمزگان به صادرات فرآورده‌های شیلاتی استان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اوراسیا، روسیه، چین و اتحادیه اروپا اشاره کرد.

نمایندگی ایرنا چهارمحال و بختیاری نیز میزبان «محسن کریمی» مسئول بسیج هنرمندان استان از آغاز فرایند چهار جشنواره هنری در استان و تشریح جزئیات آن پرداخت. حجت‌الاسلام «محمد کریمی» دبیر ستاد اقامه نماز به ارائه برنامه های این ستاد و برگزاری اجلاسیه‌ و جشنواره‌هایی برای فرهنگ سازی اقامه نماز پرداحت.

ایرنا در مردادماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

«مرتضی خوش‌لهجه» مدیرعامل شرکت گاز با حضور در نمایندگی ایرنا قم به صرفه جویی انجام شده در مصرف گاز استان پرداخت. اقدامات موسسه خیریه دارالاکرام نیز با حضور «منوچهر دهشیری» مدیر موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم تشریح شد. «محمدرضا محامد» رییس کانون سردفتران و دفتریاران، «مهدی مصری» رییس دانشگاه علوم پزشکی و «مهدی سرکشیکیان» مدیر دامپزشکی استان قم از دیگر میهمانان این نمایندگی بودند.

 «سعید مقیمی نژاد» مدیرکل پست استان با حضور در نمایندگی ایرنا کرمان از نداشتن پلاک به صورت تقریبی در استان انتقاد کرد و همین مساله را دلیل نارضایتی مردم از بخش توزیع دانست.

«خلیل احمد سلامی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نمایندگی ایرنا سیستان و بلوچستان، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را رسانه اثرگذار در اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دانست.

طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با حضور «محمد شریفی‌مند» رییس اداره تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه در نمایندگی ایرنا خراسان رضوی تشریح شد. «علی زندی» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و «حسن نوری زاده» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز از دیگر میهمانان این نمایندگی بودند.

«رضا برهانی» مدیر کل هواشناسی استان نیز میزبان نمایندگی ایرنا یزد بود.

"طرح نشان دار کردن مالیات‌ها" با حضور «علی کریمدادی» مدیرکل امور مالیاتی استان با حضور در نمایندگی ایرنا خراسان جنوبی تشریح شد. «سیدحسن هاشمی» رئیس مجمع نمایندگان و «جواد نخعی» سرپرست اداره‌ کل هواشناسی و «سیدمحمداسماعیل فاطمی» مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های نیز از دیگر میهمانان این نمایندگی بودند.

حجت الاسلام «سیدمحمد سادات ابراهیمی» نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و «خلیل حزبه» مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون از میهمانان نمایندگی ایرنا اهواز بود.

ایرنا در مردادماه ۱۴۰۳میزبان چه کسانی بود؟

«محمد امیر براهویی» شهردار زاهدان با حضور در نمایندگی ایرنا سیستان و بلوچستان، عملکرد ایرنا را در انعکاس اخبار بی طرف عنوان کرد.

 سردار پاسدار «سیدمهدی حسینی» معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) با حضور در نمایندگی ایرنا قزوین به حضور فعال ایرنا در جنگ رسانه‌ای در زمان حاضر اشاره کرد. از دیگر میهمانان این نمایندگی «منصور ستوده» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و سرهنگ «کیومرث سلیمانی» فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری بود.

«اصغر حاج علی اکبری » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با حضور در نمایندگی ایرنا زنجان در مورد دهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان صحبت کرد. «عباس برزگر» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز از تشکل‌های ایثارگری خواست تا در خصوص دغدغه‌های موجود در جامعه به ویژه مشکلات ایثارگران مطالبه‌گرانه عمل کنند.

نمایندگی ایرنا در ایلام نیز میزبان «حمیدرضا رئیسی» مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بود که وی در مورد فعالیت دولت سیزدهم در زمینه فنی و حرفه ای به ارائه توضیحاتی پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.